登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

..FELIX WING...

Stay Real Forever

 
 
 

日志

 
 

[復古Style]Feiyue.  

2008-07-26 02:44:47|  分类: 亂七八糟[不知道 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

Hey! Have you remember this shoes ?

When we young , I think most of people have it yet ! This is a Chinese Original Sneaker —— Feiyue.(飛躍) 

Feiyue shoes was born in Shanghai in the 1920's. In English Feiyue = Flying forward. According to Chinese traditions, Feiyue symbolizes the dual elevation of both body and mind.

It has been a reference among all Chinese social categories from the countryman to the politician, from the captain of the national soccer Team to the famous Shaolin masters... Feiyue became famous during the 30's for its robustness, its flexibility and its comfort, essential requirements for Chinese martial arts. According to Chinese tradition, Feiyue symbolizes the dual elevation of both body and mind.

In 2005, Patrice Bastian a globe trotter living in Shanghai with an unconditional passion for “sneakers”, decided to team up with friend and graphic designer Charles Munka to lift up the image and looks of Feiyue. With the help of Nicolas Seguy, and Clement Fauth, an ideal Team was then built to give back to Feiyue its noble touch. After a creative transformation/modification, yet keeping Feiyue’s vintage touch, hard work on quality requirements bound to western markets has been done. Thus, in February 2006, the first real Feiyue collection was born.

Hey, If you like 復古Style, you can buy Feiyue. You will be very fashion I think .

                                                                      

I want it .

[附錄 轉載]

影星奧蘭多·布鲁姆Orlando Bloom

奧蘭多·布魯姆最近出現在《紐約,我愛你》片場時,身穿墨綠色大外套的他腳上穿著一雙飛躍鞋。

  還記得小時候穿過的中華老字號名牌球鞋―――飛躍鞋么?這個牌子的鞋和回力牌球鞋一樣,都是許多人上中小學的時候在體育課上的最愛。不過,隨著耐克、阿迪、匡威等洋運動品牌進入中國,飛躍球鞋也逐漸被大家遺忘。不過這種給人們帶來諸多童年回憶的鞋子最近又大規模亮相了,除了時常被那些愛好經典國貨的人追憶,還以另一種方式在歐美時尚界大放異彩。《ELLE》的法國版在報道飛躍鞋時這樣寫道:“這絕對是挑戰匡威在年輕人心目中的時尚主導地位。”這家雜志還評價說,年輕的時尚潮人們厭倦了教條式的美國文化,他們急需一個能和匡威并肩抗衡的品牌來讓他們“足下生輝”。

  其實飛躍鞋和匡威的本質也沒什么兩樣,都是以又輕便又簡單為主要特征,只不過有太多人穿匡威,所以追求個性的年輕人需要另一個品牌來滿足自己的需求。又復古又便宜的飛躍鞋無疑滿足了這種大規模的消費需求。現在有許多明星潮人都開始追捧這種便宜好穿,看起來又著實很復古的鞋。比如奧蘭多·布魯姆最近出現在《紐約,我愛你》片場時,身穿墨綠色大外套的他腳上的一雙球鞋尤為醒目,仔細一看,好眼熟啊,這不是小時候老穿的“臭球鞋”么?

  把中國的飛躍鞋帶到時尚界的是一個叫派特斯·巴斯坦的法國人。三年前,他到中國游覽的時候,無意中在上海街頭發現了飛躍球鞋,派特斯形容自己當時就被飛躍那復古而簡潔的配色給震撼了,帶著商業眼光,他找到了飛躍球鞋的生產廠商―――上海大博文鞋業。談判在中方的質疑中展開,因為飛躍鞋在中國人的眼中真的是廉價鞋的代表,只要十幾塊錢一雙,而且根本入不了趕時髦的小年輕的法眼。這個法國人居然計劃要在歐洲賣,而且還要賣50多歐元,怎么可能?

  幾輪談判下來,派特斯取得了飛躍球鞋的海外代理權。他用飛躍的拼音FEIYUE注冊了商標,并賦予了其新的含義flying forward(向前飛)。除了鞋的形狀和花樣有些許變化之外,用料等方面基本沒什么改進。在飛躍球鞋在法國的第一個廣告當中,派特斯設計了一個人穿著飛躍鞋的中國功夫剪影,并在背景中配上碩大的文字―――少林功夫。很快,這個牌子開始被時尚圈關注,《ELLE》在兩年內四次對這種來自中國的球鞋進行了報道。目前在法國,飛躍球鞋有160多家零售代理商。


  评论这张
 
阅读(49)| 评论(0)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018